Dag 3

Sitter på biblioteket och svettas. Grinar lite granna, bara tysta tårar som ingen märker. Har precis slutat prata med Sarre och Julia på msn pga. att mitt psyke inte riktigt klarar av det. Egentligen är det väldigt fint här och inte alls jobbigt att jobba egentligen men det är även sjukt tråkigt att inte ha något vettigt för sig förrutom jobbande. En dag som denna blir jag nästan lite sugen på att rida vilket är väldigt väldigt allvarligt eftersom jag hatar, hästar, djur plus allting annat som rör sig snabbare än normalt. Det går inte heller att liva upp sig själv med hjälp av mat = för dyrt och inte heller genom att känna sig snygg för som Melina så klokt uttryckt det: varje gång man ser sig själv i spegeln så häpnas man över hur ful en människa faktiskt kan vara. Jag behöver dock bara kolla på någon av mina rumskamrater för att häpnas. 

Två saker som muntrat upp mig:

En söt ny vän som går på gymnasiet och alltid säger tusen tack när jag hjälper honom med något. Han jobbar tyvärr bara fredagar men ändå!
När vi i "familjen" lekte en polsk familj igår. Jag är Kolja, pappa, Fruttan är Svetta, Svettis, Svetlana vilken är mamma i familjen. Mullan är Klittlana som är barn och Malin är familjens son Borst Sergej. Jättekul var det!
Idag, Lördag, ska jag först fönstershoppa lite granna vilket kanske gör mig glad och sedan ska jag jogga längs strandpromenaden så lång som mina lungor klarar av = inte långt. Sen ska jag gå i 4 timmar tills allt känns bättre och sen fortsätta med mina två glädjeämnen här i norge: Min bok och min stickning.
Imorgon har Malin erbjudit sig att gå med på överlevnadskurs på berget. ska bli underbart!

Här bakom kyrkan ser man lite av skogen/berget som ska bestigas. Ska även ordna en liten tipsrunda på kyrkogården ikväll.


Min väg till jobbet längs vattnet, Det är fint.


Ser nästan ut som i Tyskland minus fina underbart billiga stormarknader.


En polsk flicka vid namn Klittan.

 

Här ligger Mallan på biblioteket. Sjukt fin utsickt i allafall. Går knappt att beskriva.


Min älskade bok och soffan <3




Ska lyssna på Coldplay hela dagen och sörja att jag missade dom i globen. Sarre gick. Kul att det går bra för andra :D Hon gör alltid allt som jag vill göra men livet kan ju inte alltid vara rättvist.



Imorrn är det ännu en ledig dag vilket suger men förhoppningsvis kommer vi hem levande från berget så att jag kan ta reda på hur det går för Gettot och Tashen i globenkvalet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback