hur kan så många fina människor rymmas på så liten yta?

Nu är finns det ju iförsig en del ofina människor i Täby också. Som man vill mörda med en yxa och sen steka dom i smör och ge till någon annan man tycker illa om men dom som är fina dom är inte bara fina utan oooootroligt fina!
Igår var överlag en rätt bra dag trots min morgon i helvetet. Vaknade och insåg att det var bäst att inte öppna ögonen och inte heller röra sig i onödan för att skona mitt huvuds fysiska och psykiska tillstånd. Gjorde sen en väldig uppryckning, jag insåg att jag vägrade straffas för att jag roat mig lite, därför spydde jag lite lagom trevligt och åkte sen in till stan och gick i butiker. Det var ingen vanlig dag i butiker eftersom jag hade en liten session med en ekonomisk coach. Vi besökte helt enkelt massor av butiker, jag hittade saker jag ville ha, hon talade sedan om hur mycket jag tjänade på att inte köpa det. Tänk att man inte bara sparar pengar utan att man faktiskt tjänar pengar på att inte shoppa!
Här tjänar man 7999!

Om du kan låta bli att köpa den här gåsen så tjänar man 6000 kr. Jag vet att det är jättesvårt att inte bara rycka åt sig typ fem st och köpa!

Om man låter bli att hoppa här tjänar man ett helt människoliv, eller sparar ett i allafall.

Läste i mitt astro att jag ska få ett nytt jobb i veckan så min ekonimiska framtid är återigen ljus!
Funderade även en del på vad mitt företag ska syssla med. Det jag kom fram till igår var:
*Äktenskaplig rådgivning
*Ekonomisk rådgivning (har ju gått en kurs)
Efter det här började jag fundera på vad jag verkligen skulle behöva och kom fram till att om jag nu börjar rida igen så skulle det vara fint att upprätthålla ett socialt liv. Funderar därför på ett livsstils kollo för unga människor där man rider, festar och allt annat som behöver göras. En annan idé jag skapat är ett poängsystem för granskap. Man börjar helt enkelt spionera på sina grannar, på så sätt får man ju stopp på en massa skit som händer och sen blir människor dessutom lite mer aktiva. Som häromdagen när jag såg att det stod en lettisk bil utanför mina grannars hus. Svartjobb eller horor undrar man ju då!?

Mitt rum (behöver professionell hjälp att städa)


Nej nu måste min dator lagas för den är sinnessjukt påverkad av ett virus jag iggat i några månader. Mvh Kramar DiggiLO


Kommentarer
Postat av: Coachen

Känns fint att du lärt dig så mycket om ekonomi under vår session. Många av dem jag möter har svårt att förstå det här med att man faktiskt kan tjäna på att inte köpa saker. Jag är verkligen stolt över dig att du greppade det så fort.



Lycka till med din framtida karriär inom ekonomi. Ange gärna mig som referens.



Med vänliga hälsningar

Din ekonomiska Coach

2008-11-21 @ 22:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback