fjärde gången gillt??????

Alla lag jag hejar på i EM åker alltid ut. När Frankrike, Sverige och Portugal hade åkt ut funderade jag på att sluta titta men sen kom jag fram till att jag kunde heja på Kroatien eftersom jag ska dit. Holland för att dom spelar i orange och Spanien bara för att dom är fina. Hitills har allt varit en stor besvikelse. Är väldigt spänd över matchen ikväll :D Vill gud straffa mig? Jag har ju t.om slutat ljuga. Dragit ner på det i allafall.

Hur som helst så firade jag en väldigt tradiotionell midsommar. Drog t.om en repa runt stången vilket kändes bra för flåset. Hann med alla favoritsaker som badning, kubbturnering, basta och äta massor av rökt lax. Hann också med att cykla hem till min farmor för att bli itvingad lite silltårta och inspektera den nya bastun. Vet var jag ärvt mitt prat i från. Farmor är verkligen en riktig pratkvarn, knappt så att jag får en syl i vädret och det händer inte ofta.
Det var i allafall en stekhet dag och det har fortsatt vara helt sinnesjukt varmt alltså. Helt underbart.
Nu ska jag strax gå och spela poker och vinna lite pengar. Sen är det match, det alla här har väntat på hela dagen!
Det finns en del grejer som inträffar på den här ön som sticker ut lite extra, som skiljer sig från det vanliga gå upp, åka båt, bada, fiska och grilla. När det är fotbollsmatch på teve, morden i midsummer på tisdagar och när man tar båten till bodegan och dricker öl/äter glass.


Några fina bilder från midsommar:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback