Idag är Gud med mig

Det var nära ögat att jag var tvungen att gå på en konsert idag, i en kyrka och allt. Opera skulle jag nästan kunna gissa på att det var. Jag dog nästan lite inombords men sen visade det sig att högre makter ibland kan komma till undsättning, en bilejett försvann mystiskt! Jättetråkigt för mig som nu måste gå och julhandla med Charles och lumpenpolare. Kan säkert bli väldigt nyttigt för mig att lyssna på deras lumpenprat. Charles har även lovat att vi ska titta igenom ALLA bilder från lumpen och jag är även lyckligt lottad att få hela lumpentiden berättad för mig!


Blev lite inspirerad av Lollo och tänkte kanske därför ge mina bästa nedladdningstips, laddade nämligen ner en del bra musik häromdan när internet äntligen fungerade:

Jazmine Sullivan - Bust your windows
Moby - Natural blues
Beyoncé - Single ladies (put a ring on it)
Incubus - Love hurts
Kings of Leon - Sex on fire
Lily Allen - Everybody´s changing (orginalet med Keane är bättre men ändå)
Lincoln Hawk - Everytime
The Fray - You found me
Benny Benassi - In tango
Alanis Morrisette - I´m a bitch
Natasha Bedingfield - Somewhere only we know

Gud vilken underbar liten mix av nytt, gammalt och jätte old!
Jag är ju en väldig lover för 90-tals musik, vem skulle inte bli glad av lite Looking back over my shoulder, freestyler mm?! Men nu har jag i allafall börjat lyssna lite på Tatu. Två lesbiska chics från Ryssland, skoluniformer och några medelmåttiga poplåtar det är vad jag kallar ett himla framgångskoncept!
Nästan som om jag skulle starta ett band, dom musikaliska framgångarna skulle kanske utebli men vi skulle säkert få nobelpriset i biologi (eftersom alla som hörde oss fick hörselproblem).



Förövrigt vakanade jag klockan 5.30 imorse. Blev jätteglad :) Tittade på jul i kapernaum och läste lite gossip girl-böcker. Ingenting i böckerna stämmer överrens med serien men den är bäst ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback